Játék határok nélkül 1997 – 5. elődöntő

Helyszín: Budapest, Magyarország
Műsorvezetők: Borbás Mária és Gundel Takács Gábor

Borbás Mária és Gundel Takács Gábor

Részt vevő városok:
Svájc [CH] Coldrerio (piros)
Franciaország [F] Biarritz (világoskék)
Görögország [GR] Agrinio (sötétkék)
Magyarország [H] Gyula (sárga)
Olaszország [I] Belmonte Mezzagno (fehér)
Hollandia [NL] Laarbeek (narancssárga)
Portugália [P] Vila Franca de Xira (zöld)
Szlovénia [SLO] Ormož (rózsaszín)

Csapatkapitány: Prohászka Zsolt

TV-ben leadták: 1997. augusztus 10. vasárnap (TV1, 20 óra)
Házigazda: Olaszország

Maria Teresa Ruta I

1. játék – olasz játék

Maria Teresa Ruta IIA nem magyar játékosok jó eséllyel repülővel érkeztek Budapestre, és hát nem tudni, milyen élményük volt a repülőtéren, de most ezt egy játék erejéig visszaidézik. A késésben lévő utasok között kell áthámoznia magát egy fiú- és egy lányjátékosnak. Nehezíti a játékot, hogy görkorcsolyával a lábukon kell közlekedni, és egészen pontosan 5 bőröndöt kell átvinni az autóból a poggyászleadóba. A játékosoknak nemcsak a késésben lévő utasokon kell átküzdeniük magukat, hanem a forgóajtón is, ami pont akkora, hogy a legnagyobb bőrönddel épp elférnek benne a játékosok. Négy bőrönd van az autó csomagtartóján, egy pedig belül.

Ebben a játékben senki nem kért jokert.

Magyar játékosok: Suhajda Katalin és Lupsán János

1. játék

Eredmény

1. játék eredménye

Ponttáblázat

1. játék pontjai

Jelenlegi állás

1. játék utáni állás

2. játék – holland játék

Jack Van GelderGyöngyhalászat. Méghozzá sajátságos formában, ugyanis két félgömböt kell összepárosítani. Az egyik fele fel van akasztva a medence fölé, azt kell elkapni. Ami eléggé nehéz, mert kis ingatag korongok vezetne hozzá, melyek a vízen vannak. Onnan kell meglendülni, majd az utolsóról felugrani és elkapni a fél gyöngyszemet. Ha az megvan, le kell merülni a víz alá, és ott megtalálni a másik felét. Nem mindegy, melyik félgömböt hozzák ki, ugyanis szín szerint párosítva vannak. Ha sikerült a megfelelőt kihozni, össze kell rakni őket, és ez egy pont.

Talán kicsit morbidnak hangzik, de mivel a közepén levő színezés közepén van egy fekete pötty, és inkább tűnnek nekem szemgolyóknak, semmint gyöngynek.

Jokert kért: Görögország

Magyar játékosok: Susánszki János és Dr. Török Enikő

2. játék

A magyar fiújátékos rosszul értette a feladatot, és azt hitte, hogy elég csak a víz alól felhozni egy tetszőleges félgyöngyöt, ha azok össze vannak párosítva, akkor készen van. Többször magyarázta neki holland bíróhölgy, odament még a francia bíró is, és magyarázták, hogy egyezni kell a színeknek. És még véletlenül sem találta el, és mire megértette, majdnem vége lett a játéknak, egy jó gyöngy lett a végére.

Eredmény

2. játék eredménye

Ponttáblázat

2. játék pontjai

Jelenlegi állás

2. játék utáni állás

3. játék – portugál játék

Ana Do CarmoSárkánycsalád költöztetés. A lányjátékos sárkányjelmezben viszi át a tojásokat az egyik hegyről a másikra. Összesen hat tojást kell átvinnie, ebben két fiútársa irányítja. A lány ugyanis egy kötélen lóg, ezt fiúk tudják irányítani. Közben óriási füstfelhő keletkezik a játéktéren.

Ebben a játékban senki nem kért jokert.

Magyar játékosok: Eötvös Eszter, Cseke Zsolt és Sebestyén Máté

3. játék

Eredmény

3. játék eredménye

Ponttáblázat

3. játék pontjai

Jelenlegi állás

3. játék utáni állás

4. játék – szlovén játék

Eva LongykaVisszamegyünk az időben, amikor még nem volt elektromosság, így aztán az emberek fáklyákat gyújtottak, hogy világosság legyen. Fáklyákat fognak vinni a játékosok, egészen pontosan négyen. Ők két kört megtéve viszik át a fáklyákat a csúszda tetejéről, lecsúsznak, be a medencébe, átmenni a túlsó oldalra, itt fel kell mászni, és a helyére kell tenni a fáklyákat.

Jokert kért: Portugália

Magyar játékosok: Kovács Éva, Suhajda Katalin, Lupsán János és Susánszki János

Talán az egész Játék Határok Nélkül történetében ennek a játéknak van a legandalítóbb, mondhatni, hipnotikus hatású zenéje. Ez a Instinto Basico, a The Royal Viena Orchestra előadásában.

4. játék

Eredmény

4. játék eredménye

Ponttáblázat

4. játék pontjai

Jelenlegi állás

4. játék utáni állás

5. játék – Rómeók és Júlia

Maria Teresa Ruta IIIAz állandó játék. Két fiújátékosnak, a két Rómeónak egy nagy virágot kell felépíteni oly módon, hogy adott maga a virág, és a szárakat kell alátenni. A lutri a játékban, hogy a szárak nem egyenlő hosszúak, vannak 10 és vannak 60 centiméter hosszú szárak. Ezekkel kell építeni a virágot egészen az erkélyig, ahol ha Júlia eléri a virágot, akkor elveszi csak a virágot, beleülteti a cserépbe. A cserépben egy gomb van, az megnyomódik azáltal, hogy a virág belé kerül, ezzel egy kötélhátsó ereszkedik le, azon mászhat fel az egyik Rómeó Júliához, aki ott egy gombot nyom meg, és ezzel van vége a játéknak.

Az olasz műsorvezető telefonálást imitált, hogy nem ő a Júlia, de aztán megjelent a valódi olasz Júlia, aki jót nevet a jeleneten. Mellettük a magyar Júlia figyeli mosolyogva a jelenetet. A műsorvezető kezében pedig a tipikus ’90-es évek-beli rádiótelefon van (akkor még így hívták a mobiltelefonokat).

Magyar játékosok: Cseke Zsolt, Sebestyén Máté (Rómeók) és Dr. Török Enikő (Júlia)

5. játék

Eredmény

5. játék eredménye

Ponttáblázat

5. játék pontjai

Jelenlegi állás

5. játék utáni állás

6. játék – svájci játék

Caterina RuggeriTalán a ’90-es évek második felében megfigyelhető Hale-Bopp üstökös ihlette a következő játékot, űrpercek következnek. A játékosok egy rakétát hajtanak fel a pályáján, aminek el kell érnie egy bizonyos magasságig, ahol egy gomb van. Ha az megnyomódik, akkor a mellette lévő kis dobozkából kiesnek a kis csillagok, és azt kell a másik játékosnak összegyűjteni, és felragasztani a képre, a helyére. Három különböző gomb van egyre magasabban, addig kell eltaszajtani, és egy kis dobozkában 6 csillag van, így összesen 18 csillagot kell a képre felragasztani.

A főbíró a csapatokat valamiért 5-5 másodperc különbség indította. Logikus indokot nem igazán lehet rá mondani. Persze így is mindenkinek egyaránt 2-2 perc állt rendelkezésére a játékra.

Jokert kért: Franciaország.

Magyar játékosok: Eötvös Eszter és Lupsán János

6. játék

Eredmény

6. játék eredménye

Ponttáblázat

6. játék pontjai

Jelenlegi állás

6. játék utáni állás

7. játék – francia játék

Olivier MinneNagyobb rakétákkal folytatjuk a játékot, konkrétan maguknak a játékosoknak kell megépíteni az űrhajót. A játékosok egy kötélen lógnak, és így olyan, mintha az űrben építenék fel az űrhajót, ugyanis a súlytalanság állapotában vannak a játékosok. Hárman játsszák a játékot. Az űrhajó alapja adott, az űrhajós feladata, hogy a rakéta részeit egymásra tegye az alapon, amit a társa ad neki. A harmadik játékos pedig lengeti az űrhajóst.

Ebben a játékban senki nem kért jokert.

Magyar játékosok: Suhajda Katalin (űrhajós), Susánszki János és Kovács Éva (segítők)

A játék alatt Vangelis: Pulstar zenéje szólt.

7. játék

 

Eredmény

7. játék eredménye

Ponttáblázat

7. játék pontjai

Jelenlegi állás

7. játék utáni állás

8. játék – görög játék

Daphne BogotaEddig nem szerepeltek állatok a játékokban, és nem is létezhet egy Játék Határok Nélkül adás sem állatok nélkül. Mehemed nevű nézőknek jó hír, hogy tehenek a főszereplői a következő játéknak. Talán az egyik legképtelenebb, valóságtól leginkább elrugaszkodott játék következik, ugyanis az egyik tehén elkóborolt. Így a két gazda egy-egy csónakra száll, hogy eljusson a folyó végére, és visszahozza a tehenét. A másik tehén pedig elkíséri a gazdájukat. De meg van határozva, hogy a tehén hogy állhat a csónakban. A két hátsó lába kell az egyik csónakon lenni, az elülső lábak pedig a másik csónakon. És persze ha a gazdaság közelében folyó, akkor ott kidőlt fák képeznek akadályokat. Ezeket az akadályokat kell kikerülni, eljutni a medence túlsó partjára, ahol a másik tehén már várja a gazdáig. A másik tehénnek meg ellentétesen kell állni a a tehéntársával, tehát ahol az elülső lábak vannak, ott a felvett tehénnek a hátsó lábainak kell lenni, és fordítva. Lényegében a két tehén tartja össze a két csónakot. A tehenek lábain meg fapapucs van. Hogy tehenek mióta hordanak fapapucsot, ilyet botorság kérdeni a Játék Határok Nélkül szériájában.

Jokert kértek: Svájc, Magyarország és Hollandia

Magyar játékosok: Dr. Török Enikő és Eötvös Eszter (gazdák), Cseke Zsolt és Sebestyén Máté (tehenek)

8. játék

Eredmény

8. játék eredménye

Ponttáblázat

8. játék pontjai

Jelenlegi állás

8. játék utáni állás

9. játék – magyar játék

Borbás MáriaGulliver kalandos utazása során, miután elhagyta Liliputot, eljött ide a játékokra, hogy segítséget keressen magának, mielőtt elindul óriásországba. Talált is. Minden csapatból kiválasztott egy-egy fiút, akit megbízott azzal, hogy óriások óriásszekrényeit teljesen ürítsék ki. Az óriásszekrényben 6 tárgyat kell a törpéknek megtalálni: Kisautó, bohóc, labda, kismacska plüss, úszógumi és kispárna. Több fiók van természetesen, de ami még érdekesebb, hogy nem nyitható mindegyik fiók, és oldalt is vannak fiókok. Amiket megtalált a játékos, azokat egyesével fel kell tenni a szekrén tetejére, és ha megvan mind a hat tárgy, akkor neki is fel kell mászni a szekrény tetejére, és akkor van vége a játéknak.

Jokert kértek: Olaszország és Szlovénia.

Magyar játékos: Lupsán János

A játék alatt a James Bond filmek közül a Goldeneye egyik zenéje szólt, ami a film elején, az autós üldözésnél volt hallható.

9. játék

Eredmény

9. játék eredménye

Ponttáblázat

9. játék pontjai

Jelenlegi állás

9. játék utáni állás

Döntő játék

Maria Teresa Ruta IVEgy-egy lányjátékost raboltak el, és az árbochoz kötözték ki őket. Rabságukból két fiújátékos szabadítja ki, akik a kiindulási pontjukról beleugranak a medencébe, elúsznak a hajóhoz, oda felmásznak. Ott mentik ki a rabságban sínylődő lányt, de csak akkor kezdhetik kiszabadítani, ha mindkét játékos felért a hajóra. Sőt, csak akkor indulhat el a másik fiújátékos, ha az első felért a rableányhoz. Ha készen vannak, kiszabadult a lány, akkor hárman együtt úsznak vissza a kiindulási pontra, és ott megnyomják a gombot, akkor van vége a játéknak.

Külön poén volt, ahogy Dennis Pettiaux, a főbíró kicsit meglökte az olasz műsorvezetőt, mintha bele akarná lökni a vízbe.

Maria Teresa Ruta V

Magyar játékosok: Cseke Zsolt, Susánszki János és Kovács Éva

Eredmény

10. játék eredménye

Ponttáblázat

10. játék pontjai

VÉGEREDMÉNY

Végeredmény

Legeredményesebb játékos: Matea Kovacic (Szlovénia).

Az első három helyezett nagyon örült az eredményének, amit nagyon jó érzés volt látni.

Reklámok

supermario4ever névjegye

Szeretem az ázsiai kultúrát, de ahogy változok, fejlődök, úgy igyekszem minél több mindenben megtalálni önmagam, kiteljesedni. Blogírással és énekléssel tudom leginkább megmutatni, hogy ki vagyok. Az általam kezelt blogokban igyekszek érvényes gondolatokat leírni. Olyanokat, melyeket személyes értékrendem szerint igaznak gondolok, és önmagamat is kifejezem velük. A világ felfedezése nem áll meg, folyamatosan fedezek fel új dolgokat, melyek formálják a világról alkotott képemet, gondolkodásomat. Igyekszek úgy írni, hogy bárki, aki olvassa, úgy érezze, hogy megérte elolvasni, és talán néha vissza is tér, hogy olvassa az írásaimat.
Kategória: 1997
Címke: , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s