Játék határok nélkül 1998 – 5. elődöntő

Műsorvezető: Borbás Mária
Szakkommentátor: Gundel Takács Gábor

Helyszín: Trento, Olaszország

Részt vevő városok:
Svájc [CH] Regione San Gottardo (piros)
Franciaország [F] Cambrai (világoskék)
Görögország [GR] Elefsina (sötétkék)
Magyarország [H] Miskolc (sárga)
Olaszország [I] Valtopina (fehér)
Hollandia [NL] Meppel (narancssárga)
Portugália [P] Torres Vedras (zöld)

Forgatás: 1998. június 22.
TV-ben leadták: 1998. augusztus 16. vasárnap (MTV1, 20 óra)

Borbás Mária

1. játék

Az eddigi elődöntőkben egy csapatban sem volt hegymászó versenyző. A mostani miskolci csapatban ketten is vannak, és sajnos nem ők mászták meg a falat, amit az első játékban kell megmászni. A fal egy medencében van, mely egy vastagabb hungarocel. Abba kell vájatokat szúrni egy segédeszközzel, hogy fel tudjon mászni a fiújátékos. A fal tetején pedig egy-egy lányjátékos valami színes folyadékkal locsolja a fiúkat, hogy nehezítse a dolgukat. A feladat természetesen a fiúknak felérni a csúcsra.

Magyar játékosok: Csontos Róbert és Pálca Réka

1. játék

Eredmény

1. játék eredménye

Ponttáblázat

1. játék pontjai

Jelenlegi állás

1. játék utáni állás

2. játék

Most a zenekedvelőké a terep. Át kell úszni a medence túlsó partjára, és mindenkinek van saját kis zongorája, az azokon levő billentyűket kell egy oldalra állítani, úgy, hogy a rajta lévő lámpák világítsanak. Aztán vissza kell úszni a kiindulási pontra.

Kimaradt: Portugália

Jokert kért: Franciaország és Hollandia

Magyar játékos: Kun Attila

2. játék

Eredmény

2. játék eredménye

Ponttáblázat

2. játék pontjai

Jelenlegi állás

2. játék utáni állás

Fonaljáték #1

Egy egyszerű flipper, ahol a játékosok irányítják nemcsak az alsó pofozókat, hanem a rugókat is. Két labda van, mindegyiket maximum 1 percig lehet a pályán tartani. 60 másodperc után el kell engedni, jön a másik. Aki mind a két labdát a pályán tudja tartani 2 percig, az ér el maximális eredményt a játékban.

Talán ez a játék történetének egyik legrosszabbul kitalált játéka, mivel a pofozókat nem tudják olyan nagy erővel meglendíteni, ezért ha a labda egyszer alulra ér, akkor az ott is marad. Innentől kezdve az eredetileg 6 fős játék hamar egy emberes lesz, mert elég csak az egyik pofozóval a játéktéren tartani a játékot. Ha azzal sikerül, akkor akár a végtelenségig is eljátszogathat vele a sarokban.

Először a portugálok játszották a fonaljátékot, akik a lehető legtovább tartották a két labdát a játéktéren.

fonaljáték #1

3. játék

Játékosok szumósokká alakulnak át, feladat, hogy feljussanak az emelkedő tetejére. Az emelkedő rettenetesen csúszós, a fiújátékosok (szumósok) pedig cipőben vannak. Az egyetlen segítség a vékony vörös szőnyegdarabka, mely minden játékos rendelkezésére áll. Szinte csak azon lehet felmászni. Mindemellett gésák (lányjátékosok) óriási gömböket gurítanak le, melyekkel akadályozzák a fiújátékosokat.

Magyar játékosok: Magyar Péter és Bián Katalin

3. játék

Eredmény

3. játék eredménye

Ponttáblázat

3. játék pontjai

Jelenlegi állás

3. játék utáni állás

4. játék

Óriás szőlőfürtökről óriási szőlőszemeket fognak enni óriási varjak. Természetesen egy játékos lesz a varjú, méghozzá egy lány. Ami ráadásul nehezítve van azzal, hogy a varjú keze hátul és a lába össze van kötve, így csak szökkenve tudnak előre haladni, és csak a rettenetes csőrükkel tudják megenni a szőlőszemeket. További nehézség, hogy a lányok csak a csőr alatt látnak ki a jelmezből, így pontosan nem feltétlen tudnak célozni a csőrükkel. Minden egyes fürtön 20 szőlőszem van.

Kimaradt: Magyarország

Jokert kért: Olaszország

4. játék

Eredmény

4. játék eredménye

Ponttáblázat

4. játék pontjai

Jelenlegi állás

4. játék után állás

Fonaljáték #2

Másodjára a magyarok játszották a fonaljátékot, akik mind a két labdát eléggé hamar engedték el.

Magyar játékosok: Péter Ágnes, Kállai Zsuzsa, Soltész Adrienn, Luterán Róbert, Dobos Armand és Csontos Róbert

fonaljáték #2

5. játék

Az előző játékban varjak voltak, most sirályok játszanak. Egy nagyon furcsa játék következik, tengerészeknek öltöztek a fiújátékosok, egy kis hajón állnak, a feladat pedig átköltöztetni a sirályokat a medence egyik végéből a másikba. Ehhez egy hosszú bot áll rendelkezésre, ezzel kell a sirályt hátulról hajtani. A hajót két lány hajtja előre.

Magyar játékosok: Kun Attila (tengerész), Pálca Réka és Bián Katalin (irányítják a hajót)

5. játék

Eredmény

5. játék eredménye

Az eredménytábla alatt rettenetes sirályhang szólt.

Ponttáblázat

5. játék pontjai

Jelenlegi állás

5. játék utáni állás

6. játék

Repülőtérre megyünk, az utasok már feladták a bőröndöt, a hordár feladata, hogy feladja ezeket a repülőre. A fiújátékos feladata, hogy odaadja a lánynak a repülőhöz a bőröndöt. Mindenkinek a saját színű bőröndjét kell feladnia úgy, hogy a fiú rááll a mozgójárdára, átmegy a repülőtér bejárata alatt, és a túlvégen feladja a lánynak a bőröndöt, aki átveszi, és ezzel megvan egy.

Kimaradt: Hollandia

Jokert kért: Svájc

Magyar játékosok: Magyar Péter és Péter Ágnes

vlcsnap-2018-08-07-14h33m29s722

A görög játékos okozott néhány derűs pillanatot azzal, hogy még a bejáratnál nyújtotta fel a bőröndöt, és nem érti, hogy a társa miért nem veszi el tőle. Nem nézett fel, így nem esett le neki, hogy túl hamar nyújtotta fel a bőröndöt. Aztán egy következő alkalommal, meg olyan gyorsan szaladt a mozgójárdán, hogy a végén alig bírt megállni, de még időben, nem esett vízbe. Gundel Takács Gábor nevetve meg is jegyezte, hogy csikorogva fékez a görög.

6. játék poénja

Eredmény

6. játék eredménye

Ponttáblázat

6. játék pontjai

Jelenlegi állás

6. játék utáni állás

Fonaljáték #3

Harmadjára a hollandok játszották a fonaljátékot, akik valamivel tovább tudták a labdát a játéktéren tartani, mint a magyarok.

fonaljáték #3

7. játék – Fix játék #2 Tojásgyűjtögetés

Az óriástyúk óriástojásokat tojik, méghozzá szaporán, hogy játékosaink, összesen 14 róka minél több tojást össze tudjon gyűjteni. Egy fiú- és egy lányjátékos van rókajelmezben, és csak az egyik gyűjthet tojást. Ha elkapott egyet, visszatér a kosárhoz, és oda kell a tojásokat gyűjteni. Ekkor cserélnek, és a másik játékos gyűjt tojást a sártengerben a tyúk alatt.

Magyar játékosok: Kállai Zsuzsa és Luterán Róbert

7. játék

Eredmény

7. játék eredménye

Ponttáblázat

7. játék pontjai

Jelenlegi állás

7. játék utáni állás

8. játék

Cirkuszi mutatvány a következő játék. A lányok a mókuskeréken állnak, amit a fiú belülről hajt (vagyis mindketten). A lány feladata, hogy négy ruhadarabot magára ölt, egyesével. Nevezetesen egy hosszú bugyogót egy nadrágot, egy felsőt, és egy kalapot parókával. Úgy, hogy elmennek az egyik végére, felvesz egy ruhadarabot, majd vissza, és a másodikat. Tehát összesen két kört tesznek meg a játékosok.

Kimaradt: Görögország

Jokert kért: Magyarország

Magyar játékosok: Dobos Armand és Soltész Adrienn

8. játék

Eredmény

8. játék eredménye

Ponttáblázat

8. játék pontjai

Jelenlegi állás

8. játék utáni állás

Fonaljáték #4

Negyedjére a görögök játszották a fonaljátékot.

fonaljáték #4

9. játék

Középkori lovagi tornákat idézi a következő játék. A fiújátékos van lójelmezben, a lány meg a versenyző. Mivel a ló feje sapkával be van fedve, ezért nem lát semmit, a lány irányítja őt. Körbe kell menni egy oszlopnál, majd utána a karikákból kell egyet elkapni. Teljesen mindegy, melyiket.

Ausztrál típusú a játék, tehát három fordulóban rendezik meg. Az első fordulóból a legjobb 5 játékos jut tovább, onnan a legjobb három, ők pedig a győzelemért versenyeznek.

Magyar játékosok: Pálca Réka és Csontos Róbert

9. játék

Eredmény

9. játék eredménye

Ponttáblázat

9. játék pontjai

Kicsit hamar vitték el a képet a ponttáblázattól, ezért csak ilyen képet sikerült készíteni.

Jelenlegi állás

9. játék utáni állás

10. játék

Bárszéken kell állni, melyek kört alkotnak szélén van. Mind a hat játékosnak van egy széke. Akadályok járnak közbe, ezeket kell átugrálni úgy, hogy a játékosok kezében 3 labda van. Aki leesik a bárszékről, kiesett a játékból. Az akadály folyamatosan gyorsul.

Egyszer megállt a forgókerék, elindult visszafelé, és több játékos leesett. A balesetet követően visszaállították a gikszer előtti állapotot, és folytatódott a játék.

Kimaradt: Franciaország

Jokert kért: Portugália

Magyar játékos: Bián Katalin

10. játék

Eredmény

10. játék eredménye

Ponttáblázat

10. játék pontjai

Jelenlegi állás

10. játék utáni állás

Fonaljáték #5

Ötödjére Franciaország játszotta a fonaljátékot, akik szintén maximális eredményt tudtak elérni.

fonaljáték #5

11. játék – Fix játék #3 Szakácsos játék

Egy-egy fiújátékos szakácsnak öltözik, nekik kell a különböző ételeket átvinni az emelkedő egyik oldaláról a másikra. A jobb oldalon felmásznak a lépcsőre, egészen középtájig kell feljutni, ott átfutnak a másik oldalra. Itt mozgójárda viszi hátra a játékosok. Ha átértek, bal oldalt le a lépcsőn, és alul az asztalokon gyűjtik az ételeket. Mindeközben további két játékos egy-egy állatnak öltözve az emelkedő tetejéről próbálja meg ledönteni a szakácsokat, hogy ne tudják átvinni az ételt.

Magyar játékosok: Kun Attila (szakács), Magyari Péter és Péter Ágnes (kacsák)

11. játék

Eredmény

11. játék eredménye

Ponttáblázat

11. játék pontjai

Jelenlegi állás

11. játék utáni állás

12. játék

Tengeralattjárón mennek a játékosok a medence felszínén. A feladat mindenkinek a saját színű léggömbjét kipukkasztani. A tengeralattjáró orrán van egy tű, azzal lehet kilyukasztani. Közben ellenfél játékosok vizes slaggal akadályozzák felülről a játékosokat. Így a tengeralattjárók garanciális mosást is kapnak.

Kimaradt: Olaszország

Jokert kért: Görögország

Magyar játékosok: Kállai Zsuzsa (tengeralattjáróban) és Luterán Róbert (akadályozó)

12. játék

Eredmény

12. játék eredménye

Ponttáblázat

12. játék pontjai

Jelenlegi állás

12. játék utáni állás

Fonaljáték #6

Hatodjára az olaszok játszották a fonaljátékot.

fonaljáték #6

13. játék – Fix játék #4 Lányszabadítás

Lovagok indulnak el kiszabadítani a túszul ejtett lányjátékosokat. A fiújátékos beugrik a medencébe, egy kötéllel felmászik a várbörtönbe, az ajtó tetejére van akasztva a kulcs, mely nyitja a zárat. A lány így kiszabadul, és együtt visszaindulnak a kiindulási pontra. Hátul a várbörtön mögül egy-egy ellenfél játékos vizet locsol a szabadítójátékosra, ezzel nehezítve a dolgát.

Magyar játékosok: Dobos Armand (szabadító) Soltész Adrienn (rableány) és Csontos Róbert akadályozó)

13. játék

A magyar csapat nyerte meg magasan a játékot, aminek annyira örültek, hogy még táncoltak is. Valószínűleg hallatszott a játéktéren a zene, amit mi hallottunk a TV-ben, mert mintha a zene ritmusára táncoltak volna.

13. játék öröme

Eredmény

13. játék eredménye

Ponttáblázat

13. játék pontjai

Jelenlegi állás

13. játék utáni állás

14. játék

Egy kis területen vannak a játékosok, oldalt és felül nagyobb kör alakú lyukak vannak. A feladat pedig átvinni három vízzel teli akváriumot az egyik oldalról a másikba úgy, hogy az akváriumok kívül vannak, és csak belülről lehet átvinni őket. Az akváriumban műanyag halak vannak.

Kimaradt: Svájc

Ebben a játékban senki nem kért jokert.

Magyar játékosok: Pálca Réka és Kun Attila

14. játék

Eredmény

14. játék eredménye

Ponttáblázat

14. játék pontjai

Jelenlegi állás

14. játék utáni állás

Fonaljáték #7

Utoljára a svájciak játszották a fonaljátékot.

fonaljáték #7

Eredmény

fonaljáték eredménye

Ponttáblázat

fonaljáték pontjai

Jelenlegi állás

fonaljáték utáni állás

Döntő játék – Fix játék #5 Tutajjal a medence túlsó oldalára

Az utolsó játékban mindegyik játékos részt vesz. Át kell jutni tutajjal a medence túlsó oldalára. Két játékos, egy fiú és egy lány egy emelkedőn a lábával felhajt egy-egy hordót, azokat rá kell tenni a tutajra, melyet másik négy játékos evezővel hajt. Ha átért mind a kettő, akkor négy játékos egy dobogón áll, mely alatt egy kötél van, ez van a tutajhoz kötve. A kötél elvileg szabadon van, de ha a dobogóra ráállnak a játékosok, az lefogja a kötelet, ezért nem megy előre a tutaj. Csak úgy lehet menni, ha a játékosok ugrálnak a dobogón, így a kötél megy előre, ahogy a tutajon evezők hajtják előre a tutajt. Ha átértek a túlsó végére, akkor a hordókat ki kell tenni a partra, a túlsó oldalon maradt hat játékos beugrik a vízbe, átúszik a utolsó oldalra. Amint átérnek, két játékos rááll egy-egy hordóra, és ezzel van vége a játéknak.

15. játék

Eredmény

15. játék eredménye

Ponttáblázat

15. játék pontjai

VÉGEREDMÉNY

Végeredmény

 

Reklámok

supermario4ever névjegye

Szeretem az ázsiai kultúrát, de ahogy változok, fejlődök, úgy igyekszem minél több mindenben megtalálni önmagam, kiteljesedni. Blogírással és énekléssel tudom leginkább megmutatni, hogy ki vagyok. Az általam kezelt blogokban igyekszek érvényes gondolatokat leírni. Olyanokat, melyeket személyes értékrendem szerint igaznak gondolok, és önmagamat is kifejezem velük. A világ felfedezése nem áll meg, folyamatosan fedezek fel új dolgokat, melyek formálják a világról alkotott képemet, gondolkodásomat. Igyekszek úgy írni, hogy bárki, aki olvassa, úgy érezze, hogy megérte elolvasni, és talán néha vissza is tér, hogy olvassa az írásaimat.
Kategória: 1998
Címke: , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s